Desire

De afbeelding op de hoes van 'Desire

Op de middelbare school had ik ook nog steeds geen viool van Sinterklaas gekregen. Wel had ik inmiddels een cassetterecorder. Een nieuwe uitvinding in de seventies. Een van de eerste cassettes die ik kocht was ‘Desire’ van Bob Dylan uit 1976. Mijn favoriete nummers waren ‘Hurricane’, ‘Black Diamond Bay’ en ‘One more cup of coffee’.

 ‘Hurricane’ was een echte protestsong die meer dan 8 minuten duurde en ging over de ten onrechte van drievoudige moord beschuldigde zwarte Amerikaanse bokser Ruben ‘H'(urricane) Carter.

De teksten van Bob Dylan waren even snijdend als zijn stem. Maar dat interesseerde mij allemaal niet zo. De reden waarom ik het bandje duizend keer gedraaid heb was die viool. Een huilende, spokende, meeslepende viool was het, met adembenemende solo’s.

Ik kon er lange tijd niet achterkomen wie de violist(e) was, maar inmiddels weet ik dat zij Scarlet Rivera heet en een van de beste violisten ter wereld is. Na de samenwerking met Bob Dylan en enige andere popartiesten is zij zich geen toeleggen op Celtic en New Age muziek. Scarlet is van Iers/Siciliaanse afkomst en houdt haar leeftijd zorgvuldig geheim.

Scarlet Rivera met viool

Over Ria van Loenen

Historian, painter, webmaster
Dit bericht werd geplaatst in Wat eraan vooraf ging. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

